Gud hjälpe oss alla

Starbucks ska tydligen öppnas i Sverige. Börjar ute på Arlanda och arbetar sig in mot stan kan jag tänka mig. ÅÅÅH jag orkar inte. Vilken hysteri det kommer bli. Jag som var så glad att vi inte hade det. Ska dom ta över världen nu också? Vi har redan donken, Burger King, 7eleven... Där tog min fantasi slut. Abercrombie & Fitch kläder går i alla fall nu att hitta i Sverige, det snackas gymkedjor och hela den faderullan. När tar det slut? Hur mycket av Sverige kommer finnas kvar till slut?

Vad är så fel med våra fina röda knutar, knäckebröd, saltlakrits, gevalia, volvo. Dont get me wrong, jag älskar kultur och allt vad andra länder har att erbjuda, men hur mycket ska vi importera innan vi försvinner i ett berg av främmande Gud vet vad.


Nä det får väl vara okej då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0