Sicken-blås

Jag vet att jag inte är liten längre, hur mycket jag än skulle vilja gå på dagis igen så går det bara inte... Men jag kommer nog aldrig växa upp. Det vill jag inte heller. Jag vill leva med mitt glada barnasinne ända tills jag sitter där på äldreboendet och skämtar om allt från... bajs kanske, till Gud vet vad.

Dagis var nog den bästa tiden någonsin. Jag tror t.o.m. att jag kommer hänga med mina barn på dagis. Livet var så jävla lätt. Man åt mellis, ritade, lekte och gjorde långpannetårta när nån fyllde år...



Det var under denna tid jag klippte av mig en bit av håret - dagen innan vi skulle fotas, det var då jag sa att saker låg under golvet och inte under bordet, det var då jag hade en bästis som fyllde år dagen innan mig, det var då jag kastade en spade på Gustav som jag var kär i och sedan sprang och gömde mig och förnekade till detta brott, det var då jag lyssnade på sagor och lade fina pärlplattor, det var då jag var relativt tjejig, det var då jag fick flyga drake på öppna fält under utflykterna till nåt ställe jag inte minns namnet på, det var då jag hade rosa converse matchat med röda byxor och rosa jacka och pannband, det var då jag lekte med Emil och Emil i skogen och dissade alla tjejer, det var då jag och min dåvarande bästis tog med oss en gaffel från köket in till toaletten så vi kunde pröva på att kamma vårat hår precis som Ariel i Den lilla sjöjungfrun, det var då jag lyssnade på Mora Träsk, Bamse och Trolles trafikskola med min då väldigt gulliga lillebror (som jag nu för övrigt inte är ett fan av), det var då jag såg upp till min storebror, det var då jag lekte med dockor som vilken liten parvel som helst, det var då jag (och även alla andra dagisbarn) hotade dom andra barnen när dom var elaka med "då får inte du komma på mitt kalas"... Det var en lycklig tid må jag säga. Synd att den tog slut så fort bara.

Kommentarer
Postat av: Chrill

Att du minns dagis. Det gör inte jag, iaf inte i den utsträckningen. Men visst saknar man tiden som barn. Men vafan, man behöver inte växa upp! Jag ska vara barn för alltid! Wanna join me?

2008-10-28 @ 18:51:08
URL: http://thachrill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0