Ty julen är härlig för stora och små

Visst är det långt kvar tills det är jul, men julen verkar ju komma tidigare varje år. Idag blev jag oerhört lycklig och glad när jag såg en kvinna med julklappspapper på jobbet. Jag insåg att det är ju inte så långt kvar ändå. Jag har ju t.o.m. redan börjat handla mina julklappar. Hatar julstress. Hatar när det är mycket folk i affärerna. Det blir bara långa köer och äckligt varmt...

Jag älskar julen dock. Det är nog den högtid jag gillar mest! No doubt about it. Det är något speciellt med kylan, snön (om den nu har hittat hit), allt pyssel, alla förberedelser, första advent, och även de andra adventen... Jag pratar alltså inte om julklappar, för det skulle jag lätt kunna vara utan. Det är självaste julstämningen som är så sjukligt underbar. Vet inte om det kanske påminner mig om när jag var liten, vilket då inte skulle vara en sån konstig förklaring till varför jag älskar julen, då jag är som ett barn i "vuxen" kropp, men det är verkligen en sån otroligt härlig tid.

Det är ingen surprice att jag har en sweet tooth.... Jag älskar verkligen att baka pepparkakor, lussebullar, knäck och suure ischoklad funkar det med under julen. Men just pepparkaks- och lussebullsbakande känns så jävla mysigt. Förr i tiden gjorde typ hela min familj detta tillsammans, men nu är det bara jag och mamma. Eventuellt bara jag, vilket jag inte har något emot. Så länge dessa pepparkakor och lussebullar blir gjorda så är jag nöjd. Det ska lukta i hela huset, huset ska vara täckt av julpynt såsom advenstljusstakar, stjärnor, tomtar, luciatåg, änglar, you name it. Det ska vara där. Julgran är självklart ett måste.

Fan vad jag längtar tills man kan börja pynta och baka... Första advent är om... 3 veckor och 3 dagar och jag är redan pepp! Måste bara införskaffa en adventsljusstake, eller göra en :) Kommer bli grymt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0