Nu måste vi fara, nu måste vi fara.

Adjöken adjö.

I morgon kl 7.50 lämnar bussen Oslo Bussterminal och börjar rulla mot Göteborg. Jag har tonvis med packning och undrar hur jag själv ska orka släpa den från lägenheten dit, men I can do it. Det är bara att köra. Rulla. Släpa. Dra.

Det ska bli så skönt att komma "hem", och jag har citationstecken för hem eftersom det inte är hem jag ska utan till pappa. Men iaf. Det ska bli så skönt. Det är snart jul, vilket jag älskar mer än ganska mycket.. Jag kommer inte behöva anpassa mig efter någon, inte dela rum med någon, inte behöva en portnyckel för att komma in, inte behöva vänta på att någon med portnyckel ska komma eller att nån går ut ur porten då jag inte har med mig nyckeln själv, inte behöva laga mat, inte behöva oroa mig för att säga att jag är en rar tös som vill pula lite i garaget/rummet/valfritt och att jag gärna vill ha en bärs. För det betyder nämligen att jag är en konstig slampa som vill knulla lite i garaget/rummet/valfritt och att jag gärna vill ha en bajs (vill bajsa).  Jag kommer inte heller behöva tjata på att folk ska städa eller diska, eller behöva vakna på nätterna av att folk har vaknat och pular i köket. Pula som i att pula, inget annat.

Jag kommer med andra ord vara one happy mf när jag kommer hem till Sverige! Mycket pga detta:

  • Lösgodis som inte kostar skjortan.
  • Mat som överhuvudtaget inte kostar skjortan, som typ kyckling!
  • Jag kommer ju få träffa mina kära vänner igen.
  • Min mamma väntar på att umgås med mig.
  • Hemlagad god mat, som inte är first price eller nåt annat billigt skit.
  • DET ÄR JU FÖR FAN JUL! OCH NYÅR!
  • Jag kommer få sova i min egen säng.
  • Det jag har glömt men som jag skulle ha skrivit om jag kommit på det.
Vi ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0